Växthuseffekten

Slutade två idag, massa skönt.
Nu ska jag snart ut till stallet, måste cykla buhuhu .. :( får inte köra moppe för mamma, hon tycker det är för halt -.- suuck.

När jag kom hem bläddra jag igenom tidningen och det stod att någon hade blommor i trädgården. Nu !?
växthuseffekten skrämmer mig. Och om man jämför sig själv med ett djur, till exempel en zebra, en kamel, en börn, ja vad som helst så tycker man ju att man själv är smartare. Eller hur ?
Men vilka är det som har gjort fel egentligen, vilka är det som sabbar för alla andra? jo människorna. Djuren bara lever som dem ska i stället för att bygga hus med el i, köra bil, starta fabriker, kolla på tv, skräpa ner utomhus, och så vidare. Nu får vi försöka rätta till vårat misstag men det har ju redan drabbat dem som var smarta. Orättvist. ja... människor är dumma i huvet, vi har helt enkelt skämt bort oss själva. Men vem vill vara en kamel?

Jag är bortskämd för jag är van att åka moppe till stallet, nu får jag cykla för första gången på jättelänge. Anna din bortskämda unge! jag får motion i alla fall, och jag är snäll mot miljön!
Ha det bra alla, pusshej!<3





du får mig mer och mer att inse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0