en regnig men bra dag :D

Dagen började som alla torsdagar med franska. Fem minuter försenad, både mitt och Linnéas fel kom vi fram till. Vår vanliga lärare var tillbaka, skönt eftersom jag hatade vikarien ("hörde ni att jag sa vässpennaren? ha ha HA!" han va dum och torr och allmänt irriterande)
Lunchrasten spenderades inne på Christinas rum (gamla cafeteriatanten) där Lina, Emelie, Tobbe, Linnéa och jag hittade en massa skoj skolkataloger och andra klassfoton från förr i tiden, mihi =)
ganska jättekul haha :)
Sen musik, och vi fick sluta en halvtimma tidigare så då låg Lina, Linnéa och jag halvdöda i sofforna i cafeterian och kollade på barnkanalen haha <3 gowsigt! skratta så jag grät när Linnéa slog i huvudet oxå, haha för kul :D
Sen sista delen på det "oförberedda" engelska provet, hörövningen. Usch hatar hörövningar... gick inte alls bra och kommer säkert bara ha G eller nåt vilket resulterar i att jag kommer va väldigt nere dagen jag får reda på det, haha.
Sen sluta tidigare för att idrotten var inställd.

Efter det blev det stallet. Kände mig inte sådär jättepepp på att rida i regn och mörker med ont i armen. Men så fort jag kom upp på hästen kändes det bra igen =)
Oscar var spänd som bara den i stallet, red honom inte igår så inte så konstigt. Min första tanke var att bara gå med honom, men nej så mesig kan man ju inte vara. Som ett självlysande spöke av reflexer skritta vi ner till ridbanan i alla fall :) Banan var i princip lika kladdig överallt, så det blev bara skritt och trav. En fördel med att hela banan var lika blöt på alla ställen var att Oscar slapp oroa sig över att gå igenom alla pölar som alltid annars blir när de har regnat lite. Oscar kändes mjuk och fin idag :) pigg och glad och samarbetsvillig, de gillar vi! :D
Han börjar förstå vad dressyr handlar om nu, skänkelvikningarna flyter på jättebra och han börjar få mer ryggmuskler, skönt skönt :D
Hoppas på att banan torkar lite så man kan hoppa nån dag i helgen :D

Nu har jag kommit hem som alla har förstått och för en gångs skull gjort matteläxan heelt själv, och inte på samma lektion som den ska lämnas in heller (y) måste plugga på franskan vi har tills i morgon oxå. Sen blire sängen tidigt och läsa den mysiga boken jag hitta i biblioteket idag! Hihi den heter Livet på en kylskåpsdörr, och hela boken består av kylskåpslappar mellan en mamma och en dotter som nästan aldrig hinner träffas. Hoppas den är bra, har höööga förväntningar på den :D
Puss på alla, hoppas ni har haft en bra dag! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0